Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2008

Σώκρατης

Στην Αρχαία Ελλάδα ο Σωκράτης ήταν ένα άνθρωπος πολύ σοφός. Ένα πρωί κάποιος γνωστός του λέει:

-Σωκράτη, ξέρεις τι έμαθα μόλις τώρα για τον καλύτερό σου φίλο;

-Περίμενε ένα λεπτό, λέει ο Σωκράτης. Πριν μου πεις οτιδήποτε, θέλω να σου κάνω το τεστ του τριπλού φιλτραρίσματος!

-Το τεστ του τριπλού φιλτραρίσματος; Ρωτάει ο γνωστός...

-Ακριβώς! Απαντάει ο Σωκράτης. Πριν μου πεις οτιδήποτε σχετικά με τον καλύτερό μου φίλο, να το πρώτο τεστ φιλτραρίσματος: Η αλήθεια

Είσαι σίγουρος πως αυτό που θέλεις να μου διηγηθείς είναι αλήθεια;

-Ε, όχι! Απαντάει ο γνωστός. Στην πραγματικότητα το άκουσα να το λένε...

-Ωραία, άρα δεν ξέρεις αν είναι αλήθεια ή όχι! Έτσι περνάμε στο δεύτερο φιλτράρισμα: Την καλοσύνη. Αυτό που θέλεις να μου διηγηθείς είναι κάτι καλό;

-Όχι! Αντιθέτως! Απαντάει ο γνωστός.

-Ωραία. Άρα θέλεις να μου διηγηθείς κάτι αρνητικό. Και τώρα το τελευταίο φιλτράρισμα: Η χρησιμότητα. Αυτό που θέλεις να μου πεις για τον καλύτερό μου φίλο θα έχει κάποια χρησιμότητα για μένα;

-Όχι, νομίζω πως όχι!

-Λοιπόν, συνεχίζει ο Σωκράτης, αυτό που ήθελες να μου πεις δεν είναι αλήθεια, δεν είναι καθόλου καλό και δε μου χρησιμεύει να το ξέρω! Άρα γιατί να μου το πεις;

Να, γιατί ο Σωκράτης ήταν ένας μεγάλος φιλόσοφος και απολάμβανε μεγάλης εκτίμησης.




2 σχόλια:

Hfaistiwnas είπε...

Σωστός! Αλλά εμείς σαν κουτσομπόλικος λαός! Δεν έχουμε τέτοιους ενδιασμούς!

Ανώνυμος είπε...

ακριβως! οπως τα λεει ο προλαλησαντας!
δεν εχουμε τετοιους ενδιασμους γι'αυτο κ οι τουρκοι υποστηριζουν οτι δεν ειμαστε απογονοι των αρχαιων ελληνων!

ειρηνάκι!